پس از دراختیار گرفتن نام تجاری نوکیا توسط شرکت اچ ام دی گلوبال (HMD Global)، این شرکت سابقه‌ی بسیار درخشانی در به‌روزرسانی گوشی‌های هوشمند از خود بجای گذاشته است و امروز در ادامه‌ی همین مسیر، اقدام به اطلاع‌رسانی درباره نقشه‌ی راه به‌روزرسانی محصولاتش به اندروید ۱۰ کرد.

این به‌روزرسانی‌ها شامل ۱۷ گوشی هوشمند این شرکت است که از فصل چهارم ۲۰۱۹ [اوایل پائیز ۹۸] با نوکیا ۷٫۱، ۸٫۱ و ۹ آغاز شده و مصادف با آغاز سال ۲۰۲۰ میلادی، نوکیا ۶٫۱، ۶٫۱ پلاس و ۷ پلاس نیز به اندروید ۱۰ به‌روزرسانی خواهند شد. در ادامه‌ی سه‌ماهه اول سال میلادی ۲۰۲۰ [تقریباً زمستان ۹۸] نوبت به گوشی‌های نوکیا ۲٫۲، ۳٫۲، ۴٫۲، ۳٫۱ پلاس، ۱ پلاس و ۸ سیروکو خواهد رسید و نهایتاً در سه‌ماهه دوم سال میلادی آینده [بهار ۹۹] نوکیا ۲٫۱، ۳٫۱، ۵٫۱ و ۱ نیز به اندروید ۱۰ ارتقاء پیدا خواهند کرد.

گوشی‌های هوشمند این لیست بخش بزرگی از محصولات این شرکت را شامل می‌شود که به‌روزرسانی همگی صرفاً ظرف چند ماه تأیید شده است. آقای یوهو سارویکاس، مسئول ارشد محصولات اچ ام دی یادآوری می‌کند:

 نوکیا سریع‌ترین شرکت تولیدکننده‌ی گوشی هوشمند بود که محصولاتش را از اندروید اوریو به اندروید پایارتقاء داد و حالا با این نقشه راه می‌خواهیم خدماتمان را حتی سریع‌تر از قبل به انجام برسانیم. ما تنها تولیدکننده‌ی گوشی هوشمند هستیم که ۱۰۰% متعهد به استفاده از آخرین نسخه از اندروید در سبد محصولاتمان هستیم.

همین چندوقت پیش بود که شرکت اچ ام دی گلوبال خبر از تمدید یکساله‌ی به‌روزرسانی امنیتی برای سری اول گوشی‌های اندرویدی خود داد. البته مشخص است که این به‌روزرسانی‌ها شامل ارتقاء به اندروید ۱۰ نخواهند بود، اما آن‌ها موفق شده‌اند تا تمامی این گوشی‌ها را به استثنای نوکیا ۲ به اندروید پای (۹) ارتقاء بدهند.

منبع: zoomit