مینگ چی کو از تحلیلگران مطرح مسائل مربوط به اپل پیش بینی کرده که این شرکت مشغول بازطراحی آیفون است و آیفون ۱۱ احتمالا آخرین مدلی است که بریدگی نمایشگر دارد.

کو باور دارد اپل لنز جدیدی برای دوربین سلفی آیفون طراحی کرده است که باعث کوچک شدن آرایه دوربین TrueDepth و در نتیجه کاهش ابعاد بریدگی نمایشگر می شود. به این ترتیب طراحی آیفون مشابه رقبایش می شود و همزمان سیستم تشخیص چهره فیس آی دی نیز در آن حفظ می گردد.

اما این تغییرات در صورتی عملی خواهند شد که اپل راهکار دیگری برای کنار گذاشتن بریدگی نمایشگر پیدا نکند. همانطور که قبلا در خبرها خواندید شرکت هایی نظیر شیائومی و اوپو پیشتر فرایند تعبیه دوربین زیر نمایشگر گوشی های تولیدی شان را آغاز کرده اند و مطمئنا اپل و دیگر شرکت ها نیز مشغول بررسی تکنیک های مشابه هستند اما مشخص نیست که بررسی هایشان چه زمانی به نتیجه می رسد.

کو در یادداشت خود به سرمایه گذاران اپل یادآور شده است که آیفون سال ۲۰۲۰ اپل به یک سیستم لنز دوربین ۷ قسمتی در بخش پشتی بدنه مجهز می شود. اگر این پیش بینی درست از آب در بیاید آنگاه اپل احتمالا به سراغ آرایه چهارگوش برای کارگذاری دوربین پشتی می رود.

این تحلیلگر شناخته شده معتقد است که تغییرات بریدگی نمایشگر و دوربین بخشی از بازطراحی گسترده تری هستند که قرار است در آیفون ۲۰۲۰ شاهدش باشیم اما در این اظهارات او حرفی از تغییر ابعاد نمایشگر آیفون های جدید و استفاده اپل از اولد در این موبایل به میان نیاورده است.

این صحبت های کو در نشریه ای به نام MyDrive منتشر شده که در گزارش خود به صحبت های تحلیلگر دیگری از موسسه اعتباری Credit Suisse نیز استناد کرده است. براساس گفته این تحلیلگر آیفون ۲۰۲۱ احتمالا فاقد فیس آی دی خواهد بود و در عوض شاهد استفاده اپل از حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر خواهیم بود که در کل مساحت صفحه نمایش کارایی دارد. اگر اینطور باشد اپل عقب گرد بزرگی را در طراحی آیفون هایش انجام خواهد داد. JPMorgan نیز چندی پیش با انتشار گزارشی این جزئیات را تایید کرد و مدعی شد کلیه مدل های سال ۲۰۱۹ از 5G پشتیبانی خواهند کرد.

منبع: digiato