شرکت اپل قصد دارد تا در رویداد 10 سپتامبر از نسل جدید آیفون های 2019 خود رونمایی کند. به نقل از پایگاه خبری بلومبرگ، این شرکت نسخه بهبود یافته آیفون XS و آیفون XS MAX را با پسوند پرو به بازار می فرستد (اپل از نام آیفون پرو برای آیفون 2019 استفاده می کند؟). یکی از مهمترین شاخصه های سری جدید آیفون 11، وجود دوربین سه گانه در پنل پشتی است که تصاویر گرفته شده توسط سنسورها را با یکدیگر ترکیب کرده و در نهایت یک تصویر باکیفیت را ارائه می دهد. ناگفته نماند که این دوربین برای عکاسی با نور کم نیز بسیار مناسب است. علاوه بر این، گزینه های متعددی به اپلیکیشن Photos اضافه شده که به کاربر اجازه می دهد تا فیلم ها و تصاویر خود را بهتر ویرایش کند.

اما شاید بزرگترین تغییر اعمال شده در سری جدید آیفون 11، بهبود سیستم تشخیص چهره باشد. حسگر چند زاویه ای که اکنون در این دستگاه ها تعبیه شده، قادر است چهره فرد را به صورت غیر مستقیم نیز تشخیص داده و قفل صفحه را باز کند. البته این گوشی ها به لحاظ سخت افزاری نیز ارتقا یافته اند و چیپست A13 آن ها اکنون بهتر می تواند از اپلیکیشن های AR یا همان واقعیت افزوده پشتیبانی کند. ظاهرا سری آیفون 11 با رنگ های مات نیز قابل خریداری خواهند بود.

گزارشات حاکی از آن هستند که آیپدهای 9.7 اینچی به زودی جای خود را به آیپدهای 10.2 اینچی می دهند. تغییرات مثبت بسیاری در نسل جدید تبلت های آپید پرو اعمال شده و دوربین به کار رفته در آن ها مشابه با دوربین گوشی های پرچمدار اپل است. این غول دنیای فناوری همچنین قصد دارد یک HomePod ارزانتر را تا اوایل سال 2020 در اختیار علاقه مندان قرار دهد.

منبع: click