امروز IHS Markit اعلام کرد، ساخت تلفن‌های هوشمند با صفحه‌نمایش تاشدنی بسیار متفاوت‌تر از تلفن‌های هوشمند سنتی است، ازین رو نیاز‌های مرتبط با این فناوری بسیار بیشتر است. اگرچه در نیمه اول امسال، گوشی‌های گلکسی فولد و میت ایکس هواوی رونمایی شدند، اما چندین بار عرضه آن‌ها به بازار به تعویق افتاده است. باتمام این احوال، هنوز نگرش مثبتی نسبت به تلفن‌های هوشمند با صفحه‌نمایش تاشدنی وجود دارد. طبق گفته‌های IHS Markit انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۴ پنجاه میلیون گوشی‌ تاشدنی به بازار عرضه شود.

این مؤسسه اعلام کرد، عرضه گوشی‌های هوشمند در نیمه اول سال ۲۰۱۹ نسبت به مدت زمانی مشابه در سال گذشته، با کاهش رو‌به‌رو بوده است. اما عرضه صفحه‌نمایش‌های امولد علاوه بر نداشتن کاهش، انتظار می‌رود که در سه‌ماهه دوم سال جاری ۳۰ درصد افزایش نیز داشته باشد. این افزایش عمدتا به دلیل کاهش قیمت نمایشگرهای امولد و همچنین استقبال گسترده از تشخیص اثر انگشت زیر صفحه‌نمایش است. با ادامه رقابت در بازار تلفن‌های هوشمند؛ با توجه به توسعه فناوری امولد، انتظار می‌رود این صفحه‌نمایش‌ها با تقاضای بیشتری رو‌به‌رو شوند. به همین دلیل دوربین زیر صفحه‌نمایش و پوشش صفحه‌نمایش 3.5D بیشتر از همیشه مورد توجه قرار گرفته است.

باید خاطر نشان کرد، در حال حاضر اکثر نوآوری‌ها در حوزه تلفن‌های هوشمند حول نمایشگر‌های امولد و گوشی‌های تاشدنی است. اما همان‌طور که می‌دانید، این فناوری هنوز به بلوغ نرسیده است، به همین دلیل هردو شرکت با مشکلات عرضه آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند. بااین حال، به نظر می‌رسد آینده تلفن‌های هوشمند متعلق به گوشی‌های تاشدنی است و اگر چنین باشد پیش‌بینی IHS Markit کاملا واقع بینانه است.

منبع: zoomit