نوکیا، برند دوست‌داشتنی شیفتگان گوشی‌های هوشمند، از‌ زمانی‌ که زیر چتر اچ‌ام‌دی گلوبال قرار گرفته، روزهای خوشی را سپری می‌کند. با اینکه میزان فروش چنگی به‌ دل نمی‌زند، اچ‌ام‌دی در تصمیم خود مبنی بر ارائه‌ی گوشی‌هایی خالص، ساده و مطمئن ثابت‌قدم مانده‌ است. همین تعهد اچ‌ام‌دی کافی‌ است تا وقتی اخبار جدیدی درباره‌ی گوشی جدید نوکیا منتشر می‌شود، همه به‌گوش شوند.

گوشی هوشمندی با ویژگی‌ها و ظاهری مرموز به‌تازگی در چندین عکس زنده به‌صورت آنلاین ظاهر شد. در این عکس‌ها، ماژول دوربین دایره‌ای‌شکل دارای سه لنز و یک فلش با نوشته‌ی زایس (Ziess) در میانه‌ی آن دیده می‌شود. نوشته‌ی زایس  ثابت می‌کند نوکیا در محصول جدید خود از دوربین‌های ساخت کارل زایس بهره برده‌ است. عکس‌های گرفته‌شده از‌ نمای جلو نشان می‌دهد در واقع این‌ دستگاه محصول نوکیا است و عکس‌ها بسته‌ی گرفته‌شده از نمای جلو، قابلیت انتخاب بین لنز واید و لنز سوپر‌واید را به‌ تصویر می‌کشد. لنز سوم در قسمت ماژول دایره‌ای مربوط‌ به حسگر تشخیص عمق است و در مواردی مانند ایجاد جلوه‌ی بوکه و واقعیت افزوده کاربرد دارد.

تصاویر دیگر مشخصات بیشتر و جالب‌تری نشان می‌دهند. نسخه‌ی اندروید به‌کاررفته در این گوشی، اندروید ۹ پای است و دوربین اصلی دستگاه تصاویر را با رزولوشن ۴۸ مگا‌‎پیسل ثبت می‌کند. قلب تپنده‌ی دستگاه پردازنده‌ی اسنپدراگون ۶۶۰ کوالکام است و باتری این محصول ۳,۵۰۰ میلی‌آمپرساعت ظرفیت دارد. این حجم باتری نسبتا زیاد محسوب می‌شود؛ مخصوصا بدین دلیل که انرژی کافی برای پردازنده‌ای میان‌رده را تأمین می‌کند. رزولوشن صفحه‌‌نمایش گوشی ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسل است؛ پس در رده‌ی نمایشگر‌های FHD+ قرار می‌گیرد. تراکم پیکسلی گوشی با‌ توجه به نرم‌افزار تحلیل پارامترهای سخت‌افزاری روی صفحه، عدد ۴۱۰ را نشان می‌دهد. با محاسبه‌ی معکوس این اعداد می‌توان به این نتیجه رسید که صفحه‌ی نمایش دستگاه حد میانی گلکسی S10 و گلکسی S10+ سامسونگ و ۶.۳ اینچ است.

در ابتدا تصور بر این بود‌ که تصاویر ممکن است مربوط‌ به پرچم‌دار آینده‌ی نوکیا باشد که طبق گزارش‌ها، این شرکت در‌ حال کار روی آن است؛ اگرچه با‌ توجه به پردازنده‌ی به‌کاررفته در آن، احتمالی وجود ندارد‌ که این گوشی پرچم‌دار باشد. براساس ادعاها، تراشه‌ی استفاده‌شده در پرچم‌دار بعدی نوکیا قرار است قابلیت پشتیبانی از فناوری 5G را داشته باشد. حتی اگر این‌گونه نباشد، حداقل انتظاری که می‌توان از این دستگاه برای پرچم‌دار‌بودن داشت، بهره‌مندی از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۶۷۰ برای حفظ رقابت با گوگل پیکسل 3a است؛ اما قطعا این محصول، میان‌رده‌ای سطح بالا در کلاس نوکیا 7 Plus محسوب می‌شود.

منبع: https://www.zoomit.ir/2019/7/6/337749/mystery-nokia-phone-details/