در اینجا نحوه شستن انواع کلاه ها را بدون تغییر شکل آن ها را به 3 روش ساده برای شما توضیح می دهیم.

 

شستشوی کلاه بدون تغییر شکل آن

 

دانستن نحوه شستن کلاه به روش صحیح می تواند شما را از آسیب رساندن بیشتر از ضرر نجات دهد، درست مانند یادگیری نحوه تمیز کردن کفش های جیر که نحوه تمیز کردن آن ها به اصلاعات نیاز دارد. کلاه ها بسته به جنس آن – به ویژه پشم و کاه – می توانند به طرز شگفت انگیزی شکننده باشند و هر چیزی که ساختار سفت و سختی دارد را می توان از حالت خمیدگی خارج کرد. به همین دلیل است که هنگام تمیز کردن کلاه باید دقت بیشتری کرد. از این کار طاقت فرسا نیز نمی توان دوری کردچون کلاه به طور اجتناب ناپذیری عرق و کثیفی را با استفاده روزمره از بین می برد.

در اینجا، نحوه تمیز کردن انواع کلاه از جمله کلاه بیسبال، کلاه پشمی، کلاه حصیری و کلاه فدورا را به شما آموزش خواهیم داد. ما شما را به صورت گام به گام راهنمایی می کنیم که چه کاری انجام دهید و به هر سوالی که ممکن است در این راه داشته باشید پاسخ می دهیم.

 

نحوه شستن کلاه بیسبالی

 

نحوه شستن کلاه بیسبال

 

ابتدا یک سینک تمیز یا یک لگن را با آب خنک پر کنید و چند قطره مایع لباسشویی ملایم به آن اضافه کنید.

سپس کلاه را در آب قرار دهید و با دستان خود آب را به هم بزنید تا مقداری کف صابون ایجاد شود. بگذارید کلاه به مدت 5 تا 10 دقیقه خیس بخوردو اگر لکه خاصی دارید، مقداری ماده شوینده را روی یک مسواک نرم بگذارید و به آرامی روی لکه را بمالید. همچنین، می‌توانید خمیری از جوش شیرین و آب ایجاد کنید تا لکه‌های سرسخت را هدف قرار دهید.

در مرحله بعد، کلاه را بردارید و با آب سرد کاملاً بشویید. هنگام بیرون آوردن آب اضافی کلاه به آرامی مراقب باشید تا لبه کلاه پیچ خورده نشود.

در نهایت ، قبل از آویزان کردن کلاه برای خشک شدن در هوا یا روی یک حوله تمیز، کلاه را با یک حوله تمیز پایین بکشید.

نکته: حتی اگر برچسب مراقبت می گوید که می توانید با ماشین لباسشویی بشویید، برای جلوگیری از آسیب رساندن به کلاه، توصیه می شود کلاه های بیسبال را در ماشین لباسشویی یا خشک کن تمیز نکنید. شستن دست بهترین روش برای حفظ شکل کلاه و رنگ پارچه است. روشی برای تمیز کردن کلاه های بیسبال در ماشین ظرفشویی وجود دارد، اما ما توصیه نمی کنیم این کار را انجام دهید.

 

نحوه شستن کلاه بافتنی

 

نحوه شستن کلاه بافتنی

 

با پر کردن سینک یا لگن با آب خنک یا ولرم شروع کنید و مقداری مایع شوینده ملایم به آن اضافه کنید .

سپس کلاه را به سمت بیرون برگردانید و کلاه را چند دقیقه در آب ماساژ دهید تا کثیفی از بین برود. بگذارید حدود 20 دقیقه در آب صابون خیس بخورد . سپس با آب خنک بشویید تا تمام آثار صابون از بین برود. کلاه را نپیچانید یا پیچ و تاب نکنید چون باعث خرابی کلاه می شود.

در نهایت کلاه را در یک حوله تمیز و تیره بغلتانید تا آب اضافی آن گرفته شود. این مرحله را تکرار کنید تا کلاه کمی مرطوب شود.

نکته: کلاه های پشم ترمه یا آنگورا ظریف تر از پشم های مخلوط یا اکریلیک هستند، بنابراین توصیه می شود در صورت امکان با دست شسته شوند. برای کلاه های بافتنی مخلوط، پشم مرینا یا پشم اکریلیک، می توانید این کلاه ها را با ماشین لباسشویی روی چرخه پشمی ظریف یا پشمی که دمای خنک تری دارد بشویید.

 

نحوه شستن کلاه حصیری

 

نحوه شستن کلاه حصیری

 

ابتدا یک پارچه خشک و سفید بردارید و هرگونه آلودگی، گرد و غبار و کثیفی سطح را پاک کنید . اگر کلاه حصیری تیره دارید، می‌توانید از پارچه‌های تیره‌تر استفاده کنید، اما توجه داشته باشید که رنگی که ممکن است باعث تغییر رنگ کلاه شود را از پارچه منتقل نکنید.

سپس یک پارچه نرم یا میکروفیبر را با مقدار کمی صابون ظرفشویی و آب خیس کنید تا کلاه را به آرامی تمیز کنید. برای جلوگیری از آسیب رساندن به الگوی بافت کلاه، آن را در جهت دایره ای یا خلاف جهت عقربه های ساعت پاک کنید.

اجازه دهید کلاه در یک مکان خنک به دور از نور مستقیم خورشید خشک شود.

نکته: مطمئن شوید که پارچه فقط مرطوب است و خیس نیست زیرا ممکن است باعث آسیب آب به مواد شود.

 

نحوه شستن کلاه فدورا

 

نحوه شستن کلاه فدورا

 

به سادگی یک برس لباس با موهای نرم بردارید تا به آرامی گرد و غبار و کثیفی روی کلاه را پاک کنید. از طرف دیگر، می توانید از غلتک پرزگیر برای حذف هر گونه کرک روی سطح استفاده کنید.

نکته: بهترین راه برای نگهداری فدورا در جعبه کلاه سرپوشیده قرار داده شده است تا از بدشکل شدن لبه آن جلوگیری شود.

 

هر چند وقت یکبار باید کلاهم را بشوییم؟

این همه به این بستگی دارد که چند بار آن را می پوشید و چقدر کثیف است. برای جلوگیری از بو و کثیفی، توصیه می شود که کلاه خود را حداقل دو تا سه بار در هر فصل بشویید. البته، اگر در کلاه مورد علاقه خود زندگی می کنید، این کار باید بیشتر انجام شود.