مایکروسافت طی انتشار پستی در انجمن خود اعلام کرد تمامی بازی‌هایی که تحت عنوان بازی‌های اینترنتی مایکروسافت (Microsoft Internet Games) در ویندوز XP، ویندوز ME و ویندوز 7  منتشر شده‌ بودند را بازنشست خواهد کرد.

۶ بازی تحت تأثیر تصمیم جدید مایکروسافت قرار می‌گیرند که عبارت‌اند از:

  • (Internet Backgammon (XP/ME, 7
  • (Internet Checkers (XP/ME, 7
  • (Internet Spades (XP/ME, 7
  • (Internet Hearts (XP/ME
  • (Internet Reversi (XP/ME
  • (MSN Go (7

این بازی‌ها در تاریخ ۳۱ ژوئیه امسال یعنی سه هفته‌ی دیگر، ابتدا روی سیستم‌عامل‌های ویندوز XP و ME غیرفعال می‌شوند و سپس یک سال بعد در تاریخ ۲۲ ژانویه ۲۰۲۰، از دسترس کاربران ویندوز 7 خارج می‌شوند. 

مایکروسافت می‌گوید: 

صمیمانه بابت همه‌ی وقت و علاقه‌ای که برای بازی‌های اینترنتی مایکروسافت صرف کرده‌اید، از شما قدردانی می‌کنیم. در این مدت شاهد جامعه‌ای فوق‌العاده بودیم. ولی اکنون زمان آن فرا رسیده که به‌همراه همکاران تیم‌های سخت‌افزار و نرم‌افزار، منابع و زمان خود را روی تکنولوژی‌های جدیدتری صرف کنیم تا بتوانیم به ارائه‌ی تجربه‌های شگفت‌انگیز جدید ادامه دهیم.

افراد می‌توانند تا تاریخ‌های ذکرشده از این بازی‌ها لذت ببرند؛ ولی پس از این تاریخ‌ها خدمت‌رسانی به این بازی‌ها متوقف می‌شود و دیگر قابل‌بازی نخواهند بود. 

از آنجایی که بیشتر کاربران به ویندوز 10 مهاجرت کرده‌اند و درحال‌حاضر بازی‌های ویدیویی متنوعی برای کاربران عادی در مایکروسافت استور موجود است، بعید به‌نظر می‌رسد که جامعه‌ی بازی‌کنندگان این عناوین به‌قدری بزرگ باشد که ادامه‌ی پشتیبانی از آن‌ها را توجیه کند. هرچند افرادی که هنوز از این بازی‌ها استفاده می‌کنند، قطعا ناامید و غمگین خواهند شد.

منبع: zoomit