طبق اعلام محققان شرکت داروسازی سینوواک بایوتیک – Sinovac Biotech چین نتایج تست واکسن کرونا روی حیوانات از جمله میمون‌ها با موفقیت همراه بوده و طی این آزمایش چند میمون رزوس به کمک این واکسن از ابتلا به ویروس کرونا در امان ماندند.

جزئیات تست واکسن کرونا روی حیوانات

در این بررسی محققان چینی روی میمون‌ها واکسن کروناویروس را مورد آزمایش قرار دادند و پس از تست این واکسن متوجه شدند میمون‌ها به هیچ نوع عوارض جانبی دچار نشده و نتیجه تست موفقیت‌آمیز بوده است. محققان در این بررسی روی ۸ میمون رزوس دو دوز مختلف از این واکسن را تزریق کردند؛ سپس در گام بعدی ویروس کرونا با چند لوله به ریه میمون‌ها تزریق شد که خوشبختانه در هیچ کدام از این میمون‌ها عفونت شدید ناشی از این بیماری مشاهده نشد.

میمون‌هایی که بیشترین دوز واکسن کروناویروس به آنها تزریق شده بود، در وضعیت بهتری قرار داشتند و حتی ۷ روز پس از این که به ریه آنها ویروس تزریق شده بود نیز همچنان دارای وضعیت مطلوبی بودند، اما آن دسته از حیواناتی که دوز کمتری از واکسن را دریافت کرده بودند، در بدنشان نوسان بار ویروس (viral blip) مشاهده شد که البته این عفونت توسط محققان کنترل شد. البته هیچ یک از حیوانات گزینه مناسبی برای آزمایش این واکسن محسوب نمی‌شوند؛ زیرا علائم شدید ناشی از ویروس Corona که انسان‌ها به آن دچار می‌شوند در میمون‌ها رخ نمی‌دهد.

منبع: gadgetnews.net