مشخصات فنی گلکسی ام 30 اس سامسونگ (Samsung Galaxy M30s) پیش از رونمایی آن فاش شد. چند روز پیش، شاهد انتشار ویدیوی هندزآن گلکسی M30s بودیم.

بعد از انتشار ویدیوی هندزآن سامسونگ گلکسی ام 30 اس پیش از رونمایی، نوبت به افشای مشخصات فنی و قابلیت‌های آن رسید. این گوشی قرار است در روز هجدهم سپتامبر (بیست و هفتم شهریور) رونمایی شود. به لطف ایجاد صفحه مخصوص آن در فروشگاه آمازون هند، علاوه بر مشخصات فنی گلکسی ام 30 اس سامسونگ، به برخی از ویژگی‌های ظاهری آن نیز پی بردیم.

بعد از این اتفاق، ایشان اگروال (Ishan Agarwal) به عنوان یکی از افشاکنندگان اخبار گجت‌های هوشمند، اطلاعات بیشتری درباره میان رده جدید سامسونگ از سری A در اختیارمان قرار داد. محصول جدید را باید نسخه‌ای بهبود یافته از سامسونگ گلکسی ام 30 دانست.

مشخصات فنی گلکسی ام 30 اس

ابعاد بدنه گلکسی ام 30 اس برابر 159 در 75.1 در 8.9 میلی‌متر بوده و به یک نمایشگر 6.4 اینچی با پنل سوپر امولد مجهز شده است. پنل پشتی آن، محل قرارگیری یک دوربین سه گانه متشکل از سنسور 48 مگاپیکسلی با لنز دارای گشودگی دریچه دیافراگم f/2.0، سنسور 8 مگاپیکسلی دارای لنز اولترا واید و یک سنسور 5 مگاپیکسلی مجهز به لنز محاسبه عمق میدان است.

در بالاترین قسمت نمایشگر، یک ناچ کوچک به منظور قرار دادن دوربین سلفی 24 مگاپیکسلی وجود دارد. این دوربین از قابلیت اموجی‌های واقعیت افزوده (AR Emoji) که پیش‌تر فقط در اختیار پرچمداران سامسونگ قرار داشت، پشتیبانی می‌کند. گوشی به صورت پیش‌فرض مجهز به اندروید 9 پای به همراه رابط کاربری اختصاصی سامسونگ عرضه می‌شود.

نسخه‌ای مجهز به 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت ظرفیت داخلی و نسخه‌ای دیگر با 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی فایل برای Samsung Galaxy M30s عرضه خواهد شد. یکی از مهم‌ترین مشخصات فنی مدل جدید، پشتیبانی از باتری غول‌پیکر 6 هزار میلی‌آمپر ساعتی محسوب می‌شود. این باتری به لطف پشتیبانی گوشی از درگاه یو اس بی C، با سرعت بالایی شارژ خواهد شد. با وجود استفاده از نمایشگر و باتری بزرگ در میان رده جدید، وزن آن تنها 174 گرم است.

در گزارش جدید، به تراشه اصلی گوشی اشاره نشده است، اما بر اساس یافته‌های قبلی ما از فهرست کنسول فروشگاه گوگل پلی، گوشی Galaxy M30s از تراشه معرفی نشده اگزینوس 9611 قدرت خواهد گرفت.

بر اساس عکس‌های منتشر شده از گلکسی ام 30 اس، نسبت ابعاد نمایشگر به بدنه آن فوق‌العاده است؛ چانه گوشی بسیار کوچک طراحی شده و حاشیه‌های سه طرف دیگر شدیدا نازک طراحی شده‌اند. با نگاه به پنل پشتی، ماژول دوربین زشت آن را مشاهده می‌کنیم! تنها برای قرار دادن فلاش ال ای دی روی ماژول در بر دارنده سه سنسور دوریین، عرض آن افزایش پیدا کرده است. مشاهده اسکنر اثر انگشت در پنل پشتی نشان می‌دهد خبری از اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر نیست.

گفتنی است سامسونگ، توسعه مدل جدید گلکسی ام 10 را نیز آغاز کرده است. این مدل دارای باتری 4 هزار میلی‌آمپر ساعتی، تراشه اگزینوس 7885، 3 گیگابایت رم و اندروید 9 پای خواهد بود.

منبع: gadgetnews