نکاتی برای خرید جوراب نوزاد با جنس و اندازه متناسب

بسیاری از ما به عنوان والدین به جوراب کودکانمان اهمیت نمی دهیم زیرا تنها پوششی می دانیم که پاهای آن ها را گرم نگاه می دارد؛ اما در واقع کیفیت و یافتن اندازه متناسب؛ برای خرید جوراب کودک بسیار مهم است زیرا وظیفه مراقبت از پای کودکان با جوراب آن ها است همچنین سرد شدن پاهای آن ها بخصوص در مورد نوزادان منجر به سرماخوردگی آن ها خواهد شد.

جوراب ها برخلاف کفش، ابعاد و اندازه دقیقی ندارند. تقریبا طیفی از سایز وجود دارد که اندازه های مختلف را شامل می شود و شما باید در مورد آن آگاهی داشته باشید که در این قسمت از نمناک در این باره توضیح خواهیم داد.

انواع جوراب نوزاد

سایز، مورد مهمی در خرید جوراب نوزاد

برای یافتن سایز مناسب جوراب برای کودک خود، باید معیارهای مختلفی را در نظر بگیرید. این معیار برحسب سن کودک به شرح زیر است:

  • سایز جوراب برای نوزادان زودرس: 14 سانتی متر
  • سایز جوراب برای بدو تولد تا سه ماهگی: 15-17 سانتی متر
  • سایز جوراب برای شش ماهگی: 18-20 سانتی متر
  • سایز جوراب برای 12 تا 18 ماهگی: 21-23 سانتی متر
سایز جوراب بچگانه

مهم ترین نکات موقع خرید جوراب کودک

علاوه بر سایز، جنس جوراب کودک نیز مهم است. مطمئن شوید که جورابی با بهترین کیفیت را خریداری می کنید. جورابی با مواد اولیه با کیفیت هنگام پوشیدن حس راحتی بالایی دارند و دارای منافذی هستند که از عرق کرن پا جلوگیری می کنند. همچنین باید به نوع جنس و سفت بودن کش جوراب توجه کرد زیرا ممکن است باعث اذیت فرزندتان شود.

مواد مناسبی مثل پنبه، پشم مرینو یا پشم نو پاهای کودک را خوب و گرم نگه می دارد. از خرید جوراب هایی با الیاف پلاستیکی خودداری کنید زیرا این الیاف به سرعت پای بچه را گرم کرده و منجر به تعریق بیش از حد آن ها می شوند. طبیعتا کودک در این شرایط قادر به تکلم نبوده و شروع به گریه و بی قراری خواهد کرد.

جوراب مناسب نوزاد

انواع جوراب های کودکانه

هنگامی که می خواهید جوراب نوزاد بخرید، یعنی گزینه های مختلفی از مدل های کودکانه و زیبا پیش روی شماست که این جوراب ها انواع مختلفی دارند اعم از:

  1. جوراب های مچی برای کفش های کتانی که ساق بلندتری دارند و همچنین چکمه ها مناسب است. سایز این جوراب دقیقا تا مچ پا است و بیشتر جنبه ی محافظتی دارد و از آسیب دیدگی و تاول زدن پیشگیری می کند.
  2. جوراب های بالای زانو که بیشتر برای دخترها استفاده می شود و دارای تنوع رنگی بالایی می باشد. این نوع جوراب بیشتر برای فصل زمستان کاربردی است.
  3. جوراب های مچ دار پرطرفدار هستند زیرا پا های کودک را به خوبی در برابر سرما، گرم نگه می دارد.
  4. جوراب های بچه گانه بابی که از قسمت ساق؛ دولا می شود.
  5. جوراب های دخترانه ی بابی که به صورت توردار موجود است.
  6. جوراب شلواری که کل پاها را به صورت کامل پوشش می دهد.
  7. پاپوش نوعی جوراب بدون ساق است که برای دخترها همراه دامن و برای پسرها همراه شلوارک پوشیده می شود. در انتخاب این جوراب ها باید دقت کرد زیرا بعضی از آن ها غیر استاندارد بوده و به راحتی حین راه رفتن از پای کودک درمی آید.

با توجه به نیازهای تان گزینه هایی مختلف؛ با نقوش زیبا وجود دارد که می توانید در فروشگاه های سیسمونی کلیه مدل ها و طرح های جوراب های فوق را با بهترین کیفیت خریداری کنید.

 

منبع: namnak.com