پس از معرفی اسمارت‌فون رویال فلکس‌پای در ماه اکتبر گذشته، انتظار می‌رفت این هندست قدرتمند بر بازار گوشی‌های تاشو سیطره پیدا کند. اما کمپانی سامسونگ چند روز پیش از عرضه گلکسی فولد، به‌دلیل بروز برخی مشکلات در گجت 1980 دلاری خود عرضه آن‌ را به تعویق انداخت. همچنین بسته به تعریف شما از فصل تابستان، هواوی نیز گوشی تاشوی میت X خود را با تاخیری 3 ماهه روانه بازار خواهد کرد. ظاهرا سامسونگ برای گوشی گلکسی فولد خود تعمیرات ویژه‌ای را اعمال نموده است؛ اما عدم عرضه این اسمارت‌فون در مقطع کنونی امری قابل‌فهم است. دیجی کو؛ مدیرعامل سامسونگ الکترونیکس اعلام کرد که سامسونگ برای تبدیل شدن به نخستین عرضه کننده گوشی تاشو، شتاب‌زده عمل کرده و مایل نیست که چنین اشتباهی را مجددا تکرار نماید.

سایر تولیدکنندگان گوشی که مشغول توسعه دستگاه‌های تاشوی خود هستند نیز وضعیت سامسونگ و هواوی را مشتاقانه رصد می‌کنند. در همین حال، توئیت منتشر شده توسط یک خبرچین با نام مکس جی (به نقل از وب‌سایت MSPoweruser) اعلام کرد که سونی نیز بر روی دستگاه تاشوی خود کار می‌کند. بر اساس ادعای این توئیت، نمونه‌های اولیه گجت مذکور توسط کمپانی تولید شده و این دستگاه‌ها از نمایشگر ساخت شرکت ال‌جی، دوربین با قابلیت زوم 10 برابری و یک باتری 3220 میلی‌آمپرساعتی بهره می‌گیرند. ظرفیت باتری به‌کارگیری شده اندکی پایین به‌نظر می‌رسد؛ اما مجددا بایستی خاطرنشان کرد که در حال حاضر سونی بر روی نمونه‌های اولیه این محصول کار می‌کند. به‌عنوان مثال، مدل‌های آزمایشی مجهز به تراشه میان‌رده اسنپ‌دراگون 7250 هستند؛ در حالی‌که انتظار می‌رود گوشی تاشوی سونی نهایتا با پلتفرم موبایلی اسنپ‌دراگون 855 و مودم 5G اسنپ‌دراگون X50 تولید شده و در اختیار مصرف‌کنندگان قرار گیرد. در نتیجه هندست تاشوی سونی از اتصال 5G پشتیبانی خواهد کرد.

گوشی تاشوی سونی ظاهرا مجهز به یک نمایشگر جمع‌شونده خواهد بود

توئیت مذکور خاطرنشان می‌کند که گجت تاشوی سونی برخلاف اسمارت‌فون‌های گلکسی فولد یا میت X از الگوی طراحی مارپیچی استفاده خواهد کرد. این پدیده بدان معناست که هندست مذکور احتمالا از یک نمایشگر جمع‌شونده مشابه با نمونه نمایش داده شده در پتنت اخیر سامسونگ بهره خواهد برد. پیش‌تر در سال 2016، سامسونگ نمونه اولیه یک پنل اولد جمع‌شونده را مورد استفاده قرار داد. این پتنت برای کمک به کاربر جهت بازگشایی نمایشگر اسمارت‌فون از طریق کشیدن هر 2 طرف دستگاه از ریل‌هایی استفاده می‌کرد. چنین مشخصه‌ای اسمارت‌فون را به یک تبلت تبدیل می‌کند. شخص خبرچین با فرض عدم بروز هرگونه مشکل ادعا می‌کند که دستگاه تاشوی سونی احتمالا در اواخر ماه دسامبر 2019 یا اوایل سال آینده عرضه خواهد شد.

منبع: itresan