موتورولا RAZR یکی از گوشی‌های هوشمندی است که بیش از ۱۳۰ میلیون دستگاه از آن فروخته شده است. موتورولا برند Droid RAZR را برای بخشی از گوشی‌های هوشمند اندرویدی احیا کرده است که به‌صورت انحصاری در آمریکا فروخته می‌شوند.

براساس اعلام یکی از منابع داخلی شرکت، انتظار می‌رود معرفی گوشی هوشمند بازطراحی‌شده‌ی موتورولا RAZR را تا پایان سال جاری میلادی شاهد باشیم. پیش‌تر گفته شده بود این دستگاه تابستان امسال رونمایی می‌شود. 

با تمام این‌ها، ظاهرا ساخت گوشی‌های هوشمند تاشدنی به زمان بیشتری نیاز دارد. حتی تولیدکنندگانی همچون سامسونگ و هواوی نیز گوشی‌های هوشمند میت ایکس و گلکسی فولد را با تأخیری بیش از حد انتظار، معرفی و به بازار عرضه کردند.

نخستین اخبار و شایعه‌ها درباره‌ی گوشی هوشمند تاشدنی موتورولا زمانی منتشر شد که یکی از مدیران اجرایی لنوو از وجود چنین دستگاهی در فوریه‌ی ۲۰۱۸ (اسفند ۱۳۹۶) خبر داد. لنوو اعلام کرده بود گوشی موتو ریزر احتمالا با طراحی تاشو عرضه می‌شود. حدود یک‌ سال بعد، گوشی‌‌های هوشمند موتورولا RAZR و وان ویژن (One Vision) هر دو گواهینامه‌ی بلوتوث دریافت کردند که پس از مدت کوتاهی، وان ویژن موتورولا معرفی شد؛ ولی از موتورولا RAZR جدید خبری نشد. 

در یکی از جلسات خصوصی شرکت با رسانه‌های چینی، مشخص شد لنوو رندرهای مفهومی گوشی هوشمند تاشدنی موتورولا را به‌نمایش گذاشته است؛ اما پس از فاش‌شدن این خبر نیز، از دستگاه تاشدنی موتورولا خبری نشد. ماه گذشته، گزارش مشابهی درباره‌ی این دستگاه منتشر شد که در آن گفته شده بود موتورولا RAZR در دسامبر با قیمتی بیش از ۱،۵۰۰ یورو در بازارهای اروپایی عرضه خواهد شد. تمامی اخبار و شایعات تأیید می‌کنند باید منتظر چنین گوشی هوشمندی باشیم؛ ولی هنوز تاریخ رونمایی رسمی‌اش مشخص نشده است.

وقتی اخباری درباره‌ی ساخت گوشی هوشمند تاشدنی موتورولا ریزن مطرح شد، این موضوع توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کرد. در همان زمان سؤالات بسیاری درباره‌ی این دستگاه مطرح می‌شد. یکی از سؤالات این بود: موتورولا با ایده‌ی خود برای گوشی تاشدنی، RAZR را دوباره احیا خواهد کرد؟

البته باید بگوییم بیش از سه سال از زمان انتشار ویدئویی از گوشی هوشمند تاشدنی کلاسیک موتورولا RAZR می‌گذرد. ناگفته نماند این ویدئو بعد از مدتی حذف و از دسترس عموم خارج شد. با توجه به اخبار و شایعات قبلی، گوشی هوشمند تاشدنی موتورولا با نمایشگر ۶.۲ اینچی و رزولوشن ۲۱۴۲ در ۸۷۶ پیکسل معرفی خواهد شد. دستگاه به‌صورت عمودی تا می‌شود و از نمایشگر کوچک‌تری در قسمت بیرونی به‌همراه حسگر اثرانگشت در پنل پشتی بهره می‌برد.

همچنین، به‌نظر می‌رسد دستگاه جدید به پردازنده‌ی اسنپدراگون ۷۱۰ کوالکام و باتری ۲۷۳۰ میلی‌آمپرساعتی مجهز باشد. احتمالا اپراتور تلفن‌همراه ورایزن در بازار ایالات متحده به‌صورت انحصاری از فروش موتورولا RAZR پشتیبانی خواهد کرد. با توجه به محدودیت‌ها و تأخیرهایی که سایر تولیدکنندگان دستگاه‌های تاشدنی نیز تجربه کرده‌اند، موتورولا نیز با مشکلات مشابهی رو‌به‌رو است. موتورولا می‌کوشد محصولی متناسب با نیاز کاربران به بازار عرضه کند. باید منتظر باشیم و ببینیم درنهایت همه‌ی این تلاش‌ها به‌سمت معرفی چه محصولی هدایت خواهد شد. 

منبع: zoomit