گوشی هوشمند هیدروژن ۲ شرکت رد (RED) که تا همین چند وقت پیش، شایعه‌ای بیش نبود، حال با جزئیاتی جدید، رنگ واقعیت به‌خود می‌گیرد. جیمز جانارد، مدیرعامل و بنیان‌گذار شرکت رد با انتشار بیانیه‌ای در سایت H4V User، خبر از آغاز به‌ساخت این گوشی هوشمند می‌دهد که قرار است جایگزینی برای گوشی پرچم‌دار این شرکت هیدروژن وان باشد.

گوشی‌هوشمند اول شرکت رد، محصولی چندان موفق نبود، اما جاه‌طلبی این شرکت برای حضور در این صنعت، قابل تحسین است.با آنکه این گوشی، محصول چندان ممتازی نبود؛ اما دست‌کم یک گوشی هوشمندی مناسب با توانایی رقابت در بازار بود.

هیدروژن وان با اینکه بسیار دیرهنگام پا‌به‌عرصه گذاشت، اما محصولی به‌غایت متفاوت بود. دارای پردازنده‌ای در خور توجه اما نسبتا قدیمی، دوربین سه‌بعدی، صفحه‌ی نمایش با کیفیت خارق‌العاده بود اما، در سایر موارد ویژگی برجسته‌ای نداشت. بااین‌حال در صورت به‌کار‌بردن سیستم دوربین سینمایی در این گوشی، ظرفیت تبدیل شدن به دستگاهی به‌شدت هیجان‌انگیز را دارا بود.

در حالی‌که اخبار خوبی برای دارندگان گوشی‌های هوشمند هیدروژن وان منتشر شده‌است، در ابتدا نگاهی اجمالی به گزارش‌ها مربوط‌به نسل جدید این گوشی داریم.

جیمز جانارد، مدیرعامل و بنیان‌گذار شرکت رد با انتشار بیانیه‌ای در سایت H4V User، توضیح می‌دهد گروه طراحی (ODM) که، توسط شرکت رد هیدروژن، برای کار روی طرح هیدروژن وان گماشته شده‌بود، فعالیت‌هایی را در سطح پایین، به‌ویژه در زمینه‌ی طراحی ماژول دوربین اصلی، داشته‌است. اگرچه هیچ یک از این طرح‌ها تا به امروز منتشر نشده است.جانارد اشاره دارد که فاکس‌کان مدت‌ها در حال ساخت گوشی‌های واقعی است و عملکرد خوبی نیز دارد، اما شرکت طراحی که وظیفه‌ی سرهم‌کردن مکانیکی دیزاین ما، شامل فناوری‌های جدید همراه‌ با تمامی ادغام‌های نرم‌افزاری با پردازنده‌ی کوالکام را برعهده دارد، نیاز به الزامات کمتری دارد.

آن‌چه که می‌دانیم این است که شرکت طراحی جدیدی انتخاب شده و کار روی گوشی هوشمند هیدروژن ۲ عملا از ابتدا آغاز شده‌است.

به‌نظر می‌رسد درس‌هایی که از تجربیات عرضه‌ی هیدروژن وان حاصل شده، با تیم اجرایی کاملا جدید و طراحان کلاس جهانی همراه شده تا شاهد بهترین محصول باشیم.

علاوه‌بر جزئیات کمی که در مورد هیدروژن ۲ درز کرده (جز اینکه قرار است پردازنده‌ای مدرن داشته و در کل از همه‌جهات به‌روز باشد و به‌عنوان پایه‌ای برای سیستم ماژولار عمل کند)، در مورد این نکته نیز می‌توان مطمئن بود که این گوشی، ماژول دوربینی کاملا جدید خواهد داشت. این ماژول، دوربینی کامل، برای ثبت تصاویر با کیفیت سینمایی در بالاترین سطح و پایین‌ترین قیمت خواهد بود ( به‌نسبت دوربین‌های سینمایی رد).

حسگر جدید کومودو

دوربین جدید، نمایان‌گر سنسوری با نام‌تجاری جدید است که با استناد به بیانیه‌ی جانارد، مبنی بر ارائه‌ی جزئیات در آینده توسط جیرد لند مدیر بخش سینمای دیجیتال رد، قطعا ساخته‌ی خود رد خواهد‌بود. ظاهرا قابلیت‌های مربوط به ماژول جدید دوربین، از طرح‌های پیش‌بینی شده فراتر خواهد‌بود و مهم‌تر اینکه، این ماژول قابلیت نصب را هم روی گوشی هیدروژن 2 و هم هیدروژن وان خواهد داشت.

اینکه صاحبان گوشی هوشمند هیدروژن وان، قادر خواهند بود ماژول جدیدی روی دستگاه خود نصب کنند، بسیار هیجان‌انگیز است. قبلا نیز گزارش‌هایی از احتمال عرضه‌ی امکانات استفاده‌شده در هیدروژن 2 یا دوربین مدل سینمایی جدید برای دارندگان گوشی‌هوشمند هیدروژن وان منتشر شده‌بود.

hydrogen 2

رونمایی از ماژول دوربینی سازگار با هیدروژن وان، که از نسل اول خود، هیجان‌انگیزتر نیز به‌نظر می‌رسد، بهترین خبر، برای دارندگان هیدروژن وان در چند وقت اخیر است. اگرچه هیدروژن وان از بسیاری جهات قدیمی شده، اما مفهوم اصلی و هدف ماژولار‌بودن هنوز ارزش خود را از دست نداده‌ و این امیدواری وجود دارد که همراه‌با نسل جدید این گوشی، این مفهوم جان تازه‌ای به‌خود بگیرد، که این نیز به خودی‌خود دلیل خوبی برای مهیج بودن چشم‌انداز مربوط به هیدروژن ۲ است.

 البته این نیز باید مورد توجه قرار بگیرد که گوشی‌های هوشمند در مرکز صنعت مربوط‌به فناوری قرار دارند، به‌خصوص به این دلیل که در برخی مواقع، احتمالا قوی‌ترین رایانه‌ای هستند که شما با خود حمل می‌کنید. حال اگر این کامپیوتر بتواند، ساختاری ماژولار داشته باشد، ما را به‌سوی آینده‌ای پیشرفته‌تر و بهتر سوق خواهد داد.

حال باید منتظر محصولاتی جدید باشیم. گوشی‌ها و ماژول‌های دوربینی که پیشرفته‌تر از آن‌چیزی خواهند‌بود که انتظارشان را داریم. این نکته نیز مهم است که گوشی‌های جدید بدون هیچ تاخیری عرضه شوند، زیرا هرگونه وقفه باعث قدیمی‌شدن پردازنده‌ی آن‌ها خواهد شد. فرض بر این‌است که این نکته، توسط تیم‌های طراحی و اجرا‌کننده‌ی جدید مورد توجه قرار گرفته و محصول جدید تا جای ممکن، پیشرفته و به‌روز بوده یا حداقل قابلیت رقابت با گوشی‌های هوشمند رقیب را داشته‌باشد.

با این وجود‌که بیانیهِ‌ی مدیرعامل رد، به‌صورت غافل‌گیرکننده‌ای منتشر شد، اما نور امید را در دل کاربران این محصول روشن کرد.

بخشی از بیانیه‌ی جیمز جانارد:

هیدروژن، تنها پروژه‌ی هیجان‌انگیزی است که من تا به‌حال در آن کار کرده‌ام و همچنین ثابت شده‌است، که تنها برنامه‌ی به‌شدت چالش‌‌برانگیزی بوده‌است که فرصت حضور در آن را داشته‌ام.

در حالی‌که عینک‌های آفتابی Oakley و دوربین‌های رد در کارخانه‌های ما در کالیفرنیا تولید می‌شد و حال نیز تولید می‌شود، تولید گوشی‌های هوشمند با توجه‌به چالش‌ها و فناوری‌های چالش‌برانگیز و ماهیت رقابتی بازار در کارخانه‌ی رد امکان‌پذیر نبود. ما با انتخاب یک شرکت‌طراحی در چین، هیدروژن وان را برای تولید در کارخانه‌ی فاکس‌کان آماده کردیم. در حالی‌که فاکس‌کان در این زمینه عملکرد خارق‌العاده‌ای دارد، شرکت طراحی، وظیفه‌ی سرهم‌کردن مکانیکی دیزاین ما، شامل فناوری‌های جدید همراه‌با تمامی ادغام‌های نرم‌افزاری با پردازنده‌ی کوالکام را برعهده داشت. اما این شرکت به‌صورت قابل‌ملاحظه‌ای، کمتر از حد مجاز کار می‌کرد.

به همین دلیل بعد از ماه‌ها بررسی‌ فراوان برای طراحی جدید، ما کار روی هیدروژن ۲ را عملا از ابتدا شروع کردیم. شرکت طراحی جدید، به‌وضوح توانایی بیشتری برای برای ساخت پرتعداد محصول و حمایت از مشتریان ما دارد. ما همچنین، تیم اجرایی کاملا جدیدی را با طراحان کلاس جهانی همراه کرده‌ایم تا بهترین نتیجه را داشته‌باشیم. شایان ذکر است، همه‌ی آن‌ها با دقت تمام انتخاب شده‌اند. هیدروژن ۲، به‌ نحوی طراحی و ساخته شده‌ تا بیشتر و بهتر از آنچه که از ما انتظار دارید، عمل کند.

با‌توجه به اینکه شرکت طراحی طرف قرارداد ما، نتوانسته‌بود طبق توافقات و تعهدهای خود، طراحی ماژول دوربین را به‌صورت شایسته‌ای کامل کند، ما در‌نهایت تصمیم گرفتیم تا ماژول دوربین اصلی را تغییر‌ دهیم. دوربین جدید قابلیت نصب تنها روی هیدروژن 1 و 2 را خواهد داشت.

هیدروژن هنور هم مهیج‌ ترین پروژه‌ای است که من، تاکنون روی آن کار کرده‌ام. ما همچنان متعهد‌ به پیشرفت دستگاه‌های عکاسی داخل جیب شما و افزایش کیفیت عکس‌های گرفته‌ شده با آن هستیم. کار ما هنوز تمام نشده‌ است.

منبع: zoomit