پشت صحنه هر گوشی جدید که با اندروید به بازار می‌آید، وجود یک سری اپلیکیشن‌های گوگل است که هر سازنده گوشی اندرویدی، موظف است به صورت پیش‌فرض این برنامه‌ها را نصب کند. از امروز برنامه یوتیوب موزیک نیز در این لیست حضور خواهد داشت.

از این پس هر گوشی اندرویدی که با نسخه ۱۰ یا ۹ از جعبه خارج شود، به جای برنامه گوگل پلی موزیک، از یوتیوب موزیک استفاده خواهد کرد. گوشی‌های پیکسل نیز از این قاعده مستثنی نیستند و آن‌ها هم با سرویس جدید عرضه خواهند شد. گوگل در این رابطه می‌گوید:

با ارائه یوتیوب موزیک، بیشتر کاربران اندروید، تنها با چند لمس می‌توانند آهنگ‌های مورد علاقه خود را استریم کرده و از آن‌ها در حین رانندگی، ورزش و کار لذت ببرند. همچنین آهنگ‌های رسمی، ریمیکس‌ها، موزیک ویدیو‌ها نیز در جیب کاربران خواهند بود.

همچنین یوتیوب موزیک با هماهنگی بالایی با سیستم‌عامل اندروید عرضه خواهد شد و از ویژگی‌ها حرفه‌ای، مانند پاسخ هوشمند، سلامت دیجیتال و دارک مود پشتیبانی می‌کند. همچنین با ارائه پیش‌فرض یوتیوب موزیک توسط، می‌توان سرنوشت گوگل پلی موزیک را نیز حدس زد. به گفته گوگل:
کاربرانی که همچنان علاقه دارند تا از سرویس گوگل پلی موزیک استفاده کنند، می‌توانند به صورت دستی آن را از گوگل پلی دانلود کرده و استفاده کنند.
عرضه یوتیوب موزیک به صورت پیش‌فرض روی اندورید‌های ۹ و ۱۰ نشانه‌هایی از آخرین تلاش‌های گوگل برای یکپارچه کردن سرویس‌های استریم خود است. البته هنوز ویژگی‌های کاربر پسند گوگل پلی موزیک مانند کتابخانه شخصی آهنگ‌های کاربران و بارگذاری موزیک‌های شخصی به سرویس یوتیوب موزیک اضافه نشده است.
گوگل برای تبدیل کردن این سرویس به برنامه پیش‌فرض پخش آهنگ در سیستم‌عامل اندروید، قابلیت پخش فایل‌های داخل گوشی را نیز اضافه کرده بود، اما همچنان مشکلاتی وجود دارد که کاربران را از این سرویس دور می‌کند. مشکلاتی مانند تبلیغ بیش از حد سرویس یوتیوب پریمیوم که ویدیو‌ها را بدون تبلیغات مزاحم برای شما پخش می‌کند و به کاربران اجازه می‌دهد تا فیلم‌های اختصاص یوتیوب را نیز تماشا کنند. با این حال باید دید که گوگل چقدر می‌تواند کاربران را ترغیب به استفاده از این سرویس کند.

منبع: digiato