برخی از کلاه‌ها تنها زیبا هستند و شاید جنسی به ظاهر بافتنی داشته باشند، اما خیلی راحت به سرما اجازه ورود می‌دهند و سر شما یخ می‌کند.

کلاه یکی از ملزومات گرم کننده لباس زمستانه است که در انواع و شمایل گوناگون وجود دارد کلاه‌ها باید با فرم صورتتان هماهنگی داشته باشد کلاه علاوه بر زیبایی و هماهنگی باید گرم کننده گوش و سر باشد ست کلاه و شال گردن هم زیبایی خاص خودش را دارد. در این مطلب برایتان عکس و نکات خرید کلاه زمستانی را آماده کرده ایم.

نکات خرید کلاه زمستانی

فصل زمستان با سرمای زیاد آغاز شده است و بسیاری از مردم نیز به دنبال آن هستند تا بهترین لباس‌ها را برای مقابله با این سرما خریداری کنند. کلاه یکی از مواردی است که در زمستان و روز‌های سرد آن به شما کمک می‌کند تا بدنتان را گرم نگه دارید. محققان به این نتیجه رسیده اند که گرم کردن سر می‌تواند تا حد بسیار زیادی به گرمای بدن شما بیافزاید.

نمونه‌ای از کلاه زمستانی زیبا

البته برای خرید یک کلاه خوب باید نکات مختلفی را در نظر داشته باشید. ** اولین نکته در خرید هر لباسی اندازه آن است. در مورد کلاه نیز این موضوع صدق می‌کند و باید دقت داشته باشید که کلاه به طور کامل در سر شما قرار بگیرد و البته فشاری نیز به سر شما وارد نکند.

** نکته دیگری که باید به آن دقت داشته باشید این است که کلاه روی گوش شما را بپوشاند. دقت داشته باشید که گوش‌ها از جمله اولین نقاطی هستنتد که یخ می‌کنند. ** در هنگام خرید کلاه به جنس و میزان گرمای آن نیز توجه داشته باشید.

کلاه‌های پشمی می‌توانند گزینه خوبی برای خرید باشند

برخی از کلاه‌ها تنها زیبا هستند و شاید جنسی به ظاهر بافتنی داشته باشند، اما خیلی راحت به سرما اجازه ورود می‌دهند و سر شما یخ می‌کند.

** کلاه‌های پشمی می‌توانند گزینه خوبی برای خرید باشند این کلاه‌ها که غالبا رویه‌ای از چرم دارند بسیار گرم و منساب هستند همچنین روی گوش شما را نیز به خوبی می‌پوشانند. ** مدل کلاه یکی از مواردی است که هر سال ممکن است عوض شود.

بهتر است مدل‌های ساده، ولی مارآمد را انتخاب کنید تا بتوانید هر سال از آن استفاده کنید و هزینه کمتری برای خرید کلاه بپردازید.

** شال گردن یار همیشگی کلاه بوده است و استفاده از آن برای گرم کردن گردن و دهان بسیار لازم است. برای انتخاب شال گردن باید به اندازه و بلند بود آن توجه داشته باشید تا به طور کامل دور گردن شما بپیچد. ** زیبایی و یک شکل بودن کلاه و شال گردن می‌تواند به صورت ظاهری نیز بسیار زیبا باشد. شما می‌توانید هردوی این البسه را به صورت ست با هم خریداری کنید.
بیشتر بدانید نکاتی درباره انتخاب کلاه زمستانی

شکل صورت اگر در هنگام خرید کلاه زمستانی شک دارید که کدام مدل کلاه برای شما مناسب است، ابتدا شکل صورتتان را در نظر بگیرید. همانند مدل مو، هر مدل کلاه به هر صورتی نمی‌آید.

شکل صورت شما از این چند دسته خارج نیست: صورت بیضی، صورت قلبی، صورت کشیده، صورت گرد و صورت مستطیلی.

کلاه‌های زمستانی معمولاً از الیاف گرمی ساخته می‌شوند که بتوانند شما را در سرمای زمستان گرم نگه‌دارند. همانند بسیاری از لباس‌ها، یک کلاه زمستانی برای همهٔ موقعیت‌ها مناسب نیست، اما می‌توان کلاهی را انتخاب کرد که به فرم صورت شما بخورد و به شما بیاید.

زمستان چه کلاهی سرخود بگذاریم (+عکس)

فرم صورتتان را در انتخاب کلاه در نظر بگیرید

رنگ کلاه هم در انتخاب شما بسیار مؤثر است. رنگ‌های به اصطلاح «جیغ» یا کلاه‌های رنگی رنگی چندان رسمی نیستند و بهتر است در اوقات فراغت خود از آن‌ها استفاده کنید.

رنگ‌های روشن و شب رنگ برای وقت‌هایی مناسبند که بخواهید دیده شوید؛ مثلاً هنگام دویدن یا دوچرخه سواری. این نوع کلاه را اصلاً نباید در موقعیت‌های رسمی استفاده کرد؛ بیشتر حالت ورزشی دارند.

برای شرایط کاری و رسمی بهتر است از رنگ‌های تیره و خنثی استفاده کنید که با بیشتر لباس‌ها هم ست می‌شوند. مشکی، قهوه‌ای، خاکستری و آبی لاجوردی از جملهٔ این رنگ‌ها هستند که می‌توان با لباس‌ها و رنگ‌های مختلفی آن‌ها را ست کرد.

کلاه‌های Beanie

کلاه Beanie یکی از مدل‌های محبوب کلاه زمستانی است. این کلاه‌ها بیشتر از جنس پلی‌استر یا اکریلیک هستند، اما از پشم و کرک هم بافته می‌شوند. کلاه‌های Beanie هم در مدل‌های تک رنگ و ساده بافته می‌شوند و هم مدل‌های طرح‌دار آن بسیار محبوب است.

اگر چهرهٔ شما بیضی شکل است، کلاه‌های Beanie بهترین انتخاب برای شماست. برای چهره‌های قلبی شکل کلاه‌هایی که کمی نوک آن به سمت پایین انحنا دارد، گزینهٔ خوبی است.

زمستان چه کلاهی سرخود بگذاریم (+عکس)

کلاه Beanie یکی از مدل‌های محبوب کلاه زمستانی است.

کلاه Bobble

این مدل کلاه برای کودکان بسیار جذاب است. اما امروزه بزرگ‌تر‌ها هم به این مدل کلاه علاقهٔ زیادی پیدا کرده‌اند. مدل کلاه Bobble شبیه به کلاه‌های Beanie است، اما یک گولهٔ نخی هم روی نوک آن وصل می‌شود. این مدل کلاه برای بیشتر چهره‌ها مناسب است.

زمستان چه کلاهی سرخود بگذاریم (+عکس)

این مدل کلاه برای کودکان بسیار جذاب است.

کلاه خلبانی

کلاه‌خلبانی (Aviator) پوششی هم برای پوشاندن گوش‌ها دارد و یکی از مدل‌های گرم کلاه محسوب می‌شود. این مدل کلاه به کلاه‌های روسی شبیه است که بیشتر از پوست گوسفند، خرگوش یا سمور درست می‌شود. کلاه‌های خلبانی بیشتر از چرم درست می‌شوند که در قسمت پیشانی و گوش‌های آن خز هم قرار می‌گیرد.

زمستان چه کلاهی سرخود بگذاریم (+عکس)

کلاه‌خلبانی (Aviator) پوششی هم برای پوشاندن گوش‌ها دارد

اگر در محیطی زندگی می‌کنید که هوای بسیاری سردی دارد، این کلاه پیشهاد ویژهٔ ما به شماست. کلاه خلبانی به بیشتر فرم‌های صورت می‌خورد و برای خانم‌ها و آقایان مناسب است.

منبع: asriran.com