هواوی به‌تازگی سیستم‌عامل ‌‌HarmonyOS را با چند پلتفرم معرفی کرده است. به‌گفته‌ی یکی از کابران توییتر، گوشی میت ۳۰ لایت اولین تلفن‌همراه بهره‌مند از سیستم‌عامل HarmonyOS خواهد بود. باوجوداین، مدل‌های میت ۳۰ و میت ۳۰ پرو با سیستم‌عامل اندروید Q و رابط کاربری EMUI 10 معرفی خواهند شد.

شایعات اولیه‌ از معرفی میت ۳۰ لایت در ماه جولای با چهار دوربین مربعی‌شکل خبر می‌داد؛ اما هواوی گوشی نوا 5i Pro را با این مشخصات معرفی کرد تا درها برای معرفی میت ۳۰ لایت با مشخصات و سیستم‌عامل به‌روزتر باز بماند.گفتنی است گوشی میت ۳۰ لایت احتمالا در پاییز امسال معرفی خواهد شد؛ چراکه این غول فناوری چینی معمولا سری جدید گوشی‌های میت را هرساله در فصل پاییز معرفی می‌کند.

اگر میت ۳۰ لایت برپایه‌ی مدل nova 5i Pro تولید‌ شده باشد، باید محصولی با صفحه‌نمایش ۶.۲۶ اینچی LCD و پردازنده‌ی کرین ۸۱۰ و دوربین سلفی با طراحی Punch Hole را انتظار داشته باشیم. دوربین اصلی این گوشی ۴۸ مگاپیکسلی خواهد بود که با لنز ۸ مگاپیکسلی اولتراواید هماهنگ شده است و از حالت عکس‌برداری ماکرو و حسگر عمق‌سنج بهره می‌برد. باتری گوشی میت ۳۰ لایت نیز احتمالا ۴,۰۰۰ میلی‌آمپرساعت ظرفیت خواهد داشت و به‌سنت هواوی، با شارژر ۲۰ وات سریع عرضه خواهد شد.

منبع: zoomit